مقالات

همه چیزی که باید درباره بازی های بعدی راکستار بدانید: GTA VI و Red dead redemption 3

بازی های بعدی راکستار

بازی های بعدی راکستار یعنی GTA VI و RDR 3 با چه داستان و گیم‌پلی و گرافیکی روبه‌رو خواهیم بود؟ در این مقاله به این سوال پاسخ میدهیم. راکستار گیمز یکی از مشهورترین و محبوب‌ترین استودیوهای بازی‌سازی ویدیویی در دنیا است که با ساخت بازی‌هایی مانند GTA، Red dead redemption، Max Payne و Bully شهرت فراوانی کسب کرده است. این استودیو به خاطر کیفیت بالای بازی‌های خود، روایات جذاب و گیم‌پلی‌هایی با تنوع بالا و سرگرم‌کننده شناخته می‌شود. راکستار همچنین به دلیل اینکه بازی‌های خود را در بازه‌های زمانی طولانی عرضه می‌کند و از انتشار اطلاعات بیش از حد درباره‌ی پروژه‌های در دست اقدام خودداری می‌کند، مورد توجه و کنجکاوی زیادی از سوی طرفداران و منتقدان قرار می‌گیرد.

در حال حاضر، دو بازی که بیشترین شایعات و اخبار را درباره‌ی خود به وجود آورده‌اند، GTA VI و Red dead redemption 3 هستند.(مخصوصا GTA VI ) این دو بازی ادامه‌ی دو فرانچایز موفق و پرفروش راکستار هستند که در ژانر اکشن-ماجراجویی قرار می‌گیرند. GTA VI پس از GTA V که در سال 2013 منتشر شد و تاکنون بیش از 150 میلیون نسخه فروخته شده است، قرار است نسل ششم این سری را رقم بزند. Red dead redemption 3 نیز پس از Red dead redemption 2 که در سال 2018 منتشر شد. و تاکنون بیش از 38 میلیون نسخه فروخته شده است، قرار است نسل سوم این سری را رقم بزند.

اما چه زمانی این دو بازی منتشر می‌شوند؟ چه داستانی دارند؟ و چه گیم‌پلی‌ای و گرافیکی خواهند داشت؟ و چه تفاوت‌ها و شباهت‌هایی با نسخه‌های قبلی خود دارند؟ در این مقاله تلاش می‌کنم به این سوالات پاسخ دهم. البته باید توجه داشت که این مقاله فقط بر اساس اطلاعات موجود در اینترنت و بدون تایید رسمی از سوی راکستار است و ممکن است در آینده تغییر کند.

بازی های بعدی راکستار

بازی های بعدی راکستار

 

تاریخ انتشار بازی های بعدی راکستار

راکستار هیچ تاریخ رسمی برای انتشار GTA VI و Red dead redemption 3 مشخص نکرده است. اما بر اساس شایعات ، تجزیه و تحلیل‌های مختلف، می‌توان گمانه‌زنی کرد که این دو بازی در چه زمانی منتشر خواهند شد. برخی منابع معتبر مانند Jason Schreier از Bloomberg مدعی شده‌ا‌ند که GTA VI در حال توسعه است و قرار است در سال‌های 2024 یا 2025 منتشر شود. این بازی احتمالا برای کنسول‌های نسل نهم یعنی PS5 و Xbox Series X/S و همچنین PC (البته با کمی تاخیر) عرضه خواهد شد.

در مورد Red dead redemption 3 نیز هیچ اطلاعات رسمی وجود ندارد و فقط بر اساس الگوی انتشار بازی‌های راکستار می‌توان حدس زد که این بازی در سال‌های 2030 یا 2031 منتشر خواهد شد. این بازی نیز احتمالا برای کنسول‌های نسل نهم و PC عرضه خواهد شد. البته این فرضیه بر اساس این است که راکستار هیچ بازی دیگری را بین GTA VI و Red dead redemption 3 منتشر نکند. و همچنین به توسعه‌ی GTA Online و Red dead online ادامه دهد.

داستان بازی های بعدی راکستار

داستان GTA VI و Red dead redemption 3 همچنان مورد ابهام و گمانه‌زنی است. اما برخی شایعات و اخبار می‌توانند و تریلر منتشر شده از GTA VI نشان‌دهنده‌ی برخی جزئیات باشند. برای مثال، راکستار به طور رسمی اعلام کرده که GTA VI در شهر مجازی Vice City که الهام‌گرفته از میامی واقعی است، جریان خواهد داشت. این شهر آخرین بار در GTA Vice City که در سال 2002 منتشر شد، دیده شده بود. شخصیت‌های بازی شامل یک مرد و یک زن خواهند بود که اولین بار در تاریخ GTA است که یک شخصیت زن انتخابی خواهد بود. داستان GTA VI احتمالا به موضوعاتی مانند قاچاق مواد مخدر، جنایت‌های سازمان‌یافته، فساد سیاسی و جنگ‌های خیابانی خواهد پرداخت.برای اطلاعات بیشتر درمورد داستان GTA VI بز حسب تریلر منتشر شده به این مقاله سری بزنید.

در مورد Red dead redemption 3 نیز برخی منابع ادعا کرده‌اند که این بازی در دوران جنگ جهانی اول یا بین دو جنگ جهانی اتفاق خواهد افتاد و بازیکن قادر خواهد بود که بین شخصیت‌های مختلف از جمله Arthur Morgan، John Marston، Jack Marston و Sadie Adler رفت و آمد کند. این بازی نیز به موضوعاتی مانند تغییرات اجتماعی و فرهنگی، تکامل صنعت و تکنولوژی، تنش‌های سیاسی و ایدئولوژیک و جنایت‌های وحشی خواهد پرداخت.

بازی های بعدی راکستار

بازی RDR 3

گیم‌پلی بازی های بعدی راکستار

گیم‌پلی GTA VI و Red dead redemption 3 نیز هنوز معلوم نیست. اما می‌توان منتظر بود که این دو بازی از گیم‌پلی‌های موفق نسخه‌های قبلی خود الهام بگیرند و آن‌ها را ارتقا و توسعه دهند. برای مثال، GTA VI احتمالا از گیم‌پلی اکشن-ماجراجویی با دید اول شخص یا سوم شخص استفاده خواهد کرد. و بازیکن توانایی این را خواهد داشت که در یک دنیای باز و زنده حرکت کند، ماموریت‌های گوناگون را انجام دهد، با شخصیت‌های دیگر تعامل داشته باشد، از وسایل نقلیه و اسلحه‌های متفاوت استفاده کند و به فعالیت‌های جانبی مانند ورزش، قمار، خرید و غیره بپردازد. همچنین GTA VI احتمالا از سیستم چندشخصیتی GTA V بهره خواهد برد و بازیکن قادر خواهد بود که بین شخصیت‌های مختلف بازی سوئیچ کند و داستان را از زوایای مختلف تجربه کند.

Red dead redemption 3 نیز احتمالا از گیم‌پلی اکشن-ماجراجویی با دید سوم شخص استفاده خواهد کرد. و بازیکن قادر خواهد بود که در یک دنیای باز و زنده که شامل مناطق مختلف مانند شهرها، روستاها، کوهستان‌ها، بیابان‌ها و غیره است، حرکت کند، ماموریت‌های مختلف را انجام دهد، با شخصیت‌های دیگر تعامل داشته باشد، از وسایل نقلیه و اسلحه‌های متفاوت استفاده کند و به فعالیت‌های جانبی مانند شکار، ماهی‌گیری، قمار، خرید و غیره بپردازد. همچنین Red dead redemption 3 هم احتمالا از سیستم چندشخصیتی GTA V بهره خواهد برد. و بازیکن قادر خواهد بود که بین شخصیت‌های مختلف بازی سوئیچ کند و داستان را از زوایای مختلف تجربه کند.

گرافیک بازی های بعدی راکستار

گرافیک GTA VI و Red dead redemption 3 نیز هنوز مشخص نیست. اما می‌توان انتظار داشت که این دو بازی از گرافیکی بسیار پیشرفته، زیبا و خارق‌العاده بهره ببرند. راکستار همیشه به خاطر گرافیک با کیفیت و واقع‌گرایانه بازی‌های خود شناخته شده است و این دو بازی نیز احتمالا از همین خصوصیت را دارا خواهند بود. با توجه به اینکه این دو بازی برای کنسول‌های نسل نهم و PC عرضه خواهند شد، می‌توان انتظار داشت که از تکنولوژی‌های جدید و پیشرفته مانند ری‌تریسینگ، داینامیک رندرینگ، تکسچرهای با کیفیت بالا، افکت‌های نورپردازی و سایه‌زنی، انیمیشن‌های واقع‌گرایانه و غیره استفاده کنند. این دو بازی نیز احتمالا از موتور گرافیکی RAGE که توسط راکستار ساخته شده است، استفاده خواهند کرد. این موتور گرافیکی در بازی‌های قبلی راکستار مانند GTA V و Red dead redemption 2 نیز به کار رفته بود و نتایج بسیار خوبی ارائه داده بود.

بازی های بعدی راکستار

بازی GTA VI

مقایسه با نسخه‌های قبلی

GTA VI و Red dead redemption 3 نیز مانند هر بازی دیگری که ادامه‌ی یک فرانچایز موفق است، قرار است با ورژن‌های قبلی خود مقایسه شوند. این مقایسه می‌تواند در مورد موارد مختلفی مانند داستان، گیم‌پلی، گرافیک، صداگذاری، موسیقی، شخصیت‌ها، محیط‌ها و غیره باشد. این مقایسه می‌تواند در مورد موارد مختلفی مانند داستان، گیم‌پلی، گرافیک، صداگذاری، موسیقی، شخصیت‌ها، محیط‌ها و غیره باشد. برخی ممکن است از تغییرات و نوآوری‌های این دو بازی استقبال کنند و برخی ممکن است آن‌ها را دوست نداشته باشند. اما در نهایت، این دو بازی باید بر اساس خودشان و نه بر اساس نسخه‌های قبلی خود قضاوت شوند. راکستار همیشه سعی کرده است که بازی‌های خود را به روز و مطابق با نیازها و انتظارات بازیکنان کند و این دو بازی نیز احتمالا از همین رویکرد پیروی خواهند کرد.

نتیجه‌گیری

GTA VI و Red dead redemption 3 دو بازی از بازی های بعدی راکستار هستند که هنوز هیچ اطلاعات رسمی درباره‌ی آن‌ها وجود ندارد. اما بر اساس شایعات و اخبار مختلف، می‌توان گفت که این دو بازی در چند سال آینده منتشر خواهند شد. و از داستان‌های جذاب، گیم‌پلی‌های متنوع، گرافیک‌های پیشرفته و محیط‌های زنده بهره خواهند برد. این دو بازی نیز قرار است با نسخه‌های قبلی خود مقایسه شوند و برخی تغییرات و نوآوری‌ها را ارائه دهند. امیدواریم که این دو بازی بتوانند به اندازه‌ی انتظارات بازیکنان عمل کنند و تجربه‌ای لذت‌بخش و یادگاری را به آن‌ها ارائه دهند. اگر به اطلاعات بیشتر راجع به این دو بازی علاقه مندید میتوانید به مقاله‌ای که در مورد تریلر GTA VI در سایت فارست گیم موجود است مراجعه کنید. و همچنین اگر به بازی هایی در این سبک علاقه مندید بازی Saints Row پیشنهاد میکنم.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *