مقالات

مقایسه FC24 و Fifa23 پیشرفت یا شکست؟!

مقایسه FC24 و Fifa23

سلام خدمت فارست گیمی های عزیز، 7 مهر شاهد انتشار بازی FC24 بودیم و نظرات منتقدان بازی را هم دیدیم، بعد از سه روز از انتشار بازی اومدیم تا مقایسه FC24 و FIFA23 رو انجام بدیم. تا ببنیم تموم شدن قرارداد EA SPORTS با فیفا چه نتیجه ایی رو به همراه داشته است. و اینکه آیا مدیران شرکت EA راجب پیشرفت بازی درست میگفتند، یا باز یه بازی روانی بوده. از طرفی هم efootball هم پیشرفت چشمگیری را نسبت به بازی های گذشته خود داشته است. در حدی که رقابت خوبی با Fc24 داشت. مقایسه بین این دو بازی یکی از جذاب ترین مقایسه ها بود و پیشنهاد میکنم مقاله مقایسه FC24 و eFootball 2024 را مشاهده کنید. حالا بریم ببینیم که FC24 بهتره یا FIFA23.

FC24 یا FIFA23

چالشی که فیفا 23 باهاش درگیر بود شخصی سازی فیفا برای کنسول PS5 بود، شرکت EA SPORTS در مذاکره ایی اعلام کرده بود که برای کنسول PS5 برنامه های زیادی داریم و فیفا 23 از بهترین بازی های این سری بازی پر مخاطب خواهد بود. درسته که فیفا 23 مشکلاتی رو داشت اما جواب سوال های مارو داد و فیفا با اضافه کردن تکنولوژی hypermotion v گل رو زد.

fifa23 vs fc24

fifa23 vs fc24

Hypermotion v

یکی از قسمت هایی که Fifa23 توان رقابت با Fc24 رو نداره پیشرفت تکنولوژی Hypermotion v است. EA SPORTS گفته که 120 مسابقه برگزار شده است که از طریق این تکنولوژی بتونن بازی رو برای ما جداب تر کنن. حالت های چهره بازیکنان و انیمیشن های بازی بسیار قدرتمند تر شده. نمیخوام بگم که توی فیفا 23 خوب نبود، اما مشخص هست که EA خیلی خوب روی این تکنولوژی روی FC24 مانور داده. برای خرید این محصول با سریع ترین و پشتیبانی و قیمت ارزان کلیک کنید.

تکنولوژی Playstyles

فوق‌العادس، فقط باید از این تکنولوژی که توی FC24 استفاده شده تعریف کنم، این تکنولوژی تحول عظیمی رو توی گیم پلی بازی های ژانر ورزشی رخ داده. FC24 اگر فقط از این تکنولوژی هم استفاده می کرد باز هم فوق العاده بود. تکنولوژی Playstyles به این صورت هست که علاوه بر قدرت های بازکنان سبک بازی متفاوتی برای هر کدوم وجود داره. به عنوان مثال شوتی که با ارلینگ هالند میزنید خیلی تفاوت داره با شوتی که با استرلینگ میزنید. یا مثلا تکلی که با فن دایک میزنید خیلی تفاوت داره با تکلی که با کارواخال میزنید. EA گفته که با این تکنولوژی تشابه به واقعیت خیلی افزایش یافته و واقعا هم همین‌طور بود. بهتون پیشنهاد می کنم از سرعت دریبلینگ وینیسیوس استفاده کنید.

fc-24-playstyles

fc-24-playstyles

گرافیک بازی

یکی دیگر از قسمت هایی که این دو بازی را از هم دیگر متمایز می کند گرافیک عالی FC24 است. درسته که بازی fifa23 هم از لحاظ گرافیکی بازی خوبی بود. اما بعد از عوض شدن اسم بازی به FC24 موتور های گرافیکی که EA Sports برای بازی هایش استفاده می کرد ارتقا پیدا کرد. این را می توان در چهره بازیکنان به طور کامل متوجه شد. تغییر انیمیشن های بازیکنان هم به واسطه Hypermotion v در بهتر به نظر رسیدن گرافیک بازی هم بی تاثیر نبوده. ولی EA Sports به جزئیات زیادی در استادیوم ها و بازیکنان و حتی تماشاچی ها دقت کرده است. و مقایسه FC24 و Fifa23 را برای ما راحت تر کرده است.

جلوه های صوتی

در کنسول PS5 با توجه به این که قابلیت دوال سنس به دسته ها اضافه شده. کاربر ارتباط بیشتری با بازی برقرار می کند. در این بازی صدای شوت و صدا تیرک و کلا صدا های ضربه ایی خیلی حس بهتری را به مخاطب انتقال می ده. اما EA Sports این بار توجه بیشتری به تماشاچی ها و تشویق هاشون کرده و خواسته بازیی جوری باشه که انگار وسط استادیوم باشیم. و گزارشگری بازی هم مانند همیشه خوب و با قابلیت استفاده از چند زبان مختلف است. در نهایت این بخش هم در مقایسه FC24 و Fifa23 امتیاز قبولی را FC24 می گیرد.

ea-sports-fc-24-stadiums

ea sports fc 24 stadiums

برتری های Fifa23

اما یک سری برتری ها هم در فیفا 23 بود که متاسفانه اون امکانات رو در FC24 نداریم. سال 2022 جام جهانی برگزار شد و فیفا ادیتیشن جام جهانیش رو روی بازی Fifa23 اعمال کرد و اون رو راهی بازار کرد. میشه گفت تنها چیزی که مزیت بزرگی رو برای fifa23 نسبت به FC24 ایجاد کرده بود اضافه کردن نسخه جام جهانی به بازی بود. اما خب این ادیتیشن دوباره در سال 2026 ایجاد می شود و باید صبر کنیم تا ادیت جام جهانی رو روی FC26 ببینیم. اگر خیلی به جام جهانی علاقه دارید می توانید آن را هم تجربه کنید. اما به قدرت میتونم بگم که تنها مزیت Fifa23 نسبت به FC24 همین یه آپشن بود.

سخن پایانی

شمایی که از عاشقان سری بازی های Fifa هستید نگران این تغییر نام نباشید. EA Sports در هر شرایطی از قوی ترین شرکت های حوزه گیم هست و وقتی پشتیبانی محصولی را بر عهده می گیرد تمام تلاش خودش رو میکنه تا مخاطب رو راضی نگه داره. با توجه به تجربه ایی که ما از FC24 داشتیم می تونیم بگیم EA Sports به اون چیزی که میخواست رسید و مخاطبانش رو راضی نگه داشت. ممنونم از این که وقتتون رو در اختیار فارست گیم گذاشتین. اگر انتقاد یا پیشنهادی دارین خوش حال میشم که از طریق قسمت کامنت ها باهم در ارتباط باشیم.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *